مسجد سلیمانیه استانبول ترکیه
نوشته شده توسط : azar yousefi

مسجد سلیمانیه استانبول ترکیه

مسجد سلیمانیه استانبول جزو مساجد جامع شهر استانبول و از دیدنی های استانبول برای مسافران تور ترکیه 94 به شمار می رود که در سال 1550 تا 1557 ، به دستور ثروتمندترین و قدرتمندترین سلطان عثمانی، سلیمان اول ، توسط معمار زبردست ، سنیان که از معروف ترین معماران آن زمان بوده ساخته شده است و چهارمین مسجد اشرافی استانبول لقب گرفت. سبک معماری این مسجد همانند دیگر کارهای او ترکیبی از شیوه معماری اسلامی و بیزانسی می باشد. این مسجد باعظمت تور ترکیه 94 از چهار مناره یا گل دسته ساخته شده است که در سنت عثمانی ها ، نماد مساجدی بود که به دستور شاهان ساخته می شد. او مسجد سلیمانیه را برای آرامگاهش انتخاب كرد. شاید یکی از دلایلش این باشد که می‌دانست این مسجد جایی خواهد شد كه نامش را همواره جاودان می‌كند. آرامگاهش بیرون باغ مسجد و نزدیك ساختمان مدرسه واقع شده است.

مسجد سلیمانیه استانبول شامل ساختمان هایی نظیر مدرسه ، کتابخانه ، حمام ، کاروانسرا ، بیمارستان و آشپزخانه عمومی بوده است. در بخش داخلی مسجد محراب و منبری از سنگ قرمز کنده کاری شده و پنجره‌ها به شیشه های رنگی مزین است. در باغهای این محوطه، نزدیك دیوارهای ضلع جنوب شرقی، آرامگاه سلطان سلیمان و همسرش خرم سلطان قرار دارد كه كاشیكاری‌های منحصر به فردی دارند. گردشگران تور ترکیه برای بازدید از این مسجد تاریخی و عظیم و همچنین این مقبره ها ، به این مکان مراجعه می کنند .

مسجد سلیمانیه استانبول ترکیه

 

مطالب مرتبط :





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: مسجد سلیمانیه استانبول ترکیه,دیدنی های استانبول,جاذبه های گردشگری استانبول,اماکن تفریحی استانبول,مراکز دیدنی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: